Dialogmeldinger mellom helseforetak og legekontor innføres på UNN
Dette er en sikker, elektronisk kommunikasjonskanal mellom spesialisthelsetjenesten og primærhelsetjenesten. Hensikten er å erstatte telefoner og unngå at henvisning og epikrise brukes til andre formål. Dialogen vil lagres i pasientens journal.

Dialogmeldinger mellom helseforetak og legekontor er allerde innført i Helgelandssykehuset og Finnmarkssykehuset.
- Vi er svart glade for at tjenesten nå også blir tilgjengelig ved det største helseforetaket i regionen. Med det når vi ut til enda flere brukere. Digital dialogmelding vil gjøre det enklere for behandlere å kommunisere om en pasient på en sikker måte, sier Ingrid Kulseng-Varmedal, prosjektleder for digital dialog i Helse Nord RHF.

Ingrid Kulseng-Varmedal, prosjektleder digital dialog i Helse Nord RHF
- På denne måten vil dialogen få en egen kanal. Dialogen vil lagres i pasientens journal, understreker Kulseng-Varmedal.
