Hvem fortjener å bli Årets kollega 2023?

Har du kollega som betyr ekstra mye for arbeidsmiljøet på avdelingen din? Nominasjonen var åpen til 31.12.23. Prisen deles ut 14. februar 2024 under Helse Nords pasientsikkerhetskonferanse.

Hanne Risa, Helse Nord RHF
Publisert 16.11.2023
Sist oppdatert 02.02.2024
En person som holder en blomsterbukett
Bjørg-Inger fikk prisen Årets kollega 2022. Har du en kandidat for årets kollega 2023?

Se hvem som er nominert til Årets kollega 2023

​​Gode og støttende kollegaer er viktig for arbeidsmiljøet, og et godt arbeidsmiljø er viktig for pasientsikkerheten. Prisen Årets kollega deles derfor ut under Helse Nords pasientsikkerhetskonferanse 14. februar 2024.

Slik nominerer du din kollega (fristen var 31. desember 2023)​

• ​Send en e-post til pasientsikkerhet@nlsh.no. Merk e-posten Årets kollega 2023.
  • E-posten må inneholde følgende informasjon:
    • En begrunnelse - hvorfor mener du at personen fortjener tittelen Årets kollega 2023?​
    • Navn på den nominerte
      Arbeidssted (helseforetak og avdeling)
    • En beskrivelse av den nominertes betydning for sine kolleger/arbeidsmiljøet
    • Et bilde av den nominerte alene, eller i sitt arbeidsmiljø, som programkomitéen kan bruke i promoteringsarbeid (Husk å spørre alle på bildet om det er greit at du sender det inn til konkurransen. Pass på at du ikke deler pasientsensitiv informasjon.)

Vinneren kåren av en jury bestående av programkomiteen for Helse Nords pasientsikkerhetskonferanse, samt HR-direktøren i Helse Nord.

Juryen velger ut vinneren basert på kriteriene:

• Hvordan har personen bidratt til godt arbeidsmiljø?
  • Nytteverdi for andre?
  • Kreativitet i selve bildet vil også bli tillagt vekt.

​Vinneren vil bli offentliggjort på Helse Nords pasientsikkerhetskonferanse som arrangeres digitalt 14. februar 2024.

Vinneren og de nominerte vil bli offentliggjort på intranett, Instagram og andre sosiale media som Facebook og Twitter.​

Premie:

• Heder og ære!
  • Deltakelse på konferansen, reise og opphold dekkes
  • Diplom og gavekort på 500 kr
  • Kakefest til arbeidsmiljøet

​Ved deltakelse i konkurransen samtykker deltakeren til at innsendte bidrag kan brukes av Helse Nord på nett, i brosjyrer og i forbindelse med presentasjoner to år fram i tid.

Bildet vil ved enhver form for bruk krediteres fotografen jfr. gjeldende regler om opphavsrett. Du kan også ombestemme deg, hvis du ikke vil vi skal bruke bildet

​Spørsmål vedr. konkurransen kan rettes til Tove Anita Pedersen, leder av Helse Nords pasientsikkerhetskonferanse, pasientsikkerhet@nlsh.no.

​​​​

Tidligere vinnere