Her er en oversikt over de åtte hendelsene fra rapporten, med tid fra AMK ble varslet til pasienten var framme på sykehus.
1. 9 timer og 51 minutter
Registrert som hasteoppdrag kl. 04.18. Etter medisinsk vurdering av lege ved UNN, gis rekvirerende sykehus beskjed om at pasienten kan komme til UNN utpå dagen ca. kl. 12-13. Pasientens tilstand forverret seg etter initial vurdering, og oppdraget gikk kl. 09.56 fra haster til akutt. Pasienten ankom UNN med Kirkenesflyet med lege kl. 14:09. Påstanden om at det ikke var tilgjengelige fly var feil.
2. 4 timer og 50 minutter
UNN får melding om alvorlig syk pasient klokka 05.03. Ambulansefly i Tromsø og Bodø var utmeldt, og løsningen ble å fly fra Brønnøysund, plukke opp lege i Bodø, hente pasient i Lofoten, før ankomst UNN. Dette er en forsinket håndtering sammenlignet med normaldrift på grunn av utmeldte fly.
3. 5 timer og 28 minutter
UNN varslet klokka 05.46 om pasient som må til sykehus. Eneste tilgjengelige fly var i Kirkenes. Oppdraget ble ikke lagt inn som flyoppdrag, og det ble ikke sendt forespørsel til Flykoordineringssentralen. Oppdraget ble løst med bilambulanse. Påstanden om at det ikke var tilgjengelige fly var feil.
4. 4 timer og 3 minutter
Akuttoppdrag varslet klokka 11.31. Ambulansefly i Alta var tilgjengelig, men det var ikke lege på beredskap i Tromsø. Ambulansehelikopter med lege og sykepleier ble valgt og pasienten ankom UNN klokka 15.37. Påstanden om at det ikke var tilgjengelige fly var feil.
5. 1 dag, 4 timer og 49 minutter
Varsel fra et lokalsykehus klokka 12.41. Bestilling av transport ble lagt inn av medisinsk koordinering, men ble ikke levert FKS før neste dag. Intern svikt i koordineringen medførte at dette oppdraget tok lang tid.
6. 12 timer og 57 minutter
Meldt inn som hastetur fra Svalbard klokka 11.31. Jetflyet på Gardermoen er opptatt, og den innleide jeten fra Sverige har teknisk feil. Ble hentet av jet fra Gardermoen på kvelden, og ankom UNN klokka 01.28. Oppdraget ble unødvendig forsinket på grunn av begrensede flyressurser og tekniske problemer.
7. AMK varslet 15.05. Ett ambulansefly står værfast på Værnes.
Kirkenes er på annet oppdrag, og det er besetningsutfordringer i Bodø og Alta. Resultatet blir at pasienten flys med kvelds-crewet fra Bodø. Påstanden stemmer. I dette tilfellet ble oppdraget forsinket på grunn av vær og tekniske problemer.
8. AMK varslet klokka 16.13.
Det ble ikke rekvirert ambulansefly som var tilgjengelig. Oppdraget ble løst med Bell-helikopter. Påstanden om at det ikke var tilgjengelige fly var feil.